Agile словник - основні терміни, які повинен знати проектний менеджер. Підготовка до співбесіди

Agile словник - основні терміни, які повинен знати проектний менеджер. Підготовка до співбесіди
5 хв. читання

У цій статті продовжимо поглиблювати знання про Agile, знайомлячись з ключовими термінами, інструментами та процесами, що використовуються в цій методології.

 

Більше про Agile тут:

Agile словник -основні терміни, інструменти та процеси, які повинен знати проектний менеджер

Головні поняття філософії Agile. Підготовка до інтерв'ю

Популярні Agile методології. Підготовка проектного менеджера до співбесіди

 

Отже, погнали по ключовим термінам!

 

Що таке task board? 

Task board - це візуальна дошка, яка використовується для відстеження прогресу команди виконання задач в рамках філософії agile. Дошка представлена у вигляді набору колонок, які відображають етапи роботи, пов’язані з виконанням проекту.

Зазвичай дошка відображає чотири основні колонки: To Do (що потрібно зробити), In Progress (що в процесі виконання), Testing (що в тестуванні) та Done (що виконано). Кожне завдання представлено окремою карткою з описом задачі, терміном виконання та відповідальним виконавцем. 

Для ведення таких дошок використовують певні програми, найбільш популярні це Jira та Azure Devops.

 

Use case, user stories, feature, task. Яка різниця між цими поняттями?

Use case - це опис взаємодії програмного забезпечення з користувачем, з метою досягнення конкретної мети.

User story - це опис того, що користувач хоче зробити з програмним забезпеченням. 

Feature - це велика за обсягом функціональна частина програмного забезпечення, яка може містити кілька user stories. В результаті виконання фічі у користувачів зявляється нова або вдосконалена можливість використання ПО

Task - це дрібний фрагмент роботи, який необхідно зробити для виконання вимог, закладених у user story.

 

Різниця між story point та effort

Story point та effort - це терміни, які допомагають команді проекту оцінити обсяг роботи, що потрібно виконати.

Story point - це абстрактний спосіб вимірювання складності завдання, яке не залежить від часу, потрібного на виконання завдання, а базується на його складності. Існує шкала story points від 0 до 100, де кожна оцінка відображає складність роботи. Чим важче завдання тим вище оцінка в story points.

Effort - це більш конкретна одиниця виміру складності завдання, яка зазвичай, вимірюється в годинах чи людино-днях. Еффорт може включати проектування, розробку коду, тестування, документацію та інші завдання, пов'язані з проектом.

 

Типи burn-down чартів

Burn-down chart - це графік, що відображає прогрес команди протягом часу. Вертикальна вісь часто показує кількість роботи, а горизонтальна - час. Ідея в тому, щоб визначити, скільки часу ще потрібно до завершення проекту, і графік це допомагаю відслідкувати.

Sprint burn-down chart - це графік, який показує скільки роботи залишилося виконати в рамках одного спринту. Він допомагає команді визначити, чи встигне команда завершити спринт у відведений час.

Release burndown chart - це графік, який показує скільки роботи залишилося виконати до релізу (випуску продукта у світ).

Epic burndown chart - це графік, який показує скільки роботи залишилося виконати для реалізації великих завдань (епіку). Він може бути корисним для команд, які працюють з довгостроковими проектами, де є великий об’єм роботи, що заздалегідь описаний в епіках.

 

Яка різниця між spike та zero sprint

Spike та zero sprint - це два типи спринтів, які зазвичай використовуються на початку проекту або перед головним спринтом, в ціллю підготовки команди до роботи над основними завданнями.

Spike - це одноразова робота, який виконується перед початком роботи над спринтами (перед zero sprint) для того щоб дослідити технічні рішення, з'ясувати всі складнощі проекту/задач, визначити вимоги до продукту, оцінити вартість проекту, тощо. Даний період може тривати кілька днів або тижнів, в залежность від складності задач та розміру проекту.

Zero sprint - це перший "технічний" спринт, що відбувається перед головним спринтом. Його мета підготувати команду до роботи над основним проектом, а саме: створити беклог продукту, налаштувати середовища розробки, спланувати архітектуру проекту, запланувати спринти.

 

Що таке refactoring в agile

Refactoring - це процес внесення змін до вже існуючого коду, з метою покращити його роботу, зробити його більш зрозумілим та легко змінюваним у майбутньому. Функціональність програми після рефакторінгу зазвичай залишається та ж сама.

 

Що таке velocity

Velocity - це показник який відображає кількість роботи, яку команда може виконати за один спринт. Velocity використовується для планування майбутніх спринтів і прогнозування того, коли буде завершено проект.

 

Що таке agile тестування

Agile testing (еджайл тестування) - це тестування програмного забезпечення із дотриманням принципів гнучкої розробки. Дане тестування проводиться паралельно з розробкою. Тобто, тестувальники починають працювати на початкових етапах розробки і тестують невеликі частини готовою функціональні, не чекаючи поки продукт буде готовий повністю.

 

Додатково:

Scrum Lite, легкий старт в управлінні проектами

Scrum - найпопулярніша методологія Agile. Scrum термінологія для початківців

Scrum vs Kanban - порівняльний аналіз

Нульовий спринт в Agile. Покроковий гайд для PM-початківців

Покрокова інструкція проведення Sprint Planning в agile

Огляд книги Джеффа Сазерленда "Scrum: навчись робити вдвічі більше за менший час"

Посібник зі скраму можна скачати тут

 

Помітили помилку? Повідомте автору, для цього достатньо виділити текст з помилкою та натиснути Ctrl+Enter
Tatiana 910
Приєднався: 1 рік тому
Коментарі (0)

    Ще немає коментарів

Щоб залишити коментар необхідно авторизуватися.

Вхід