Розглянемо покроково, як проходить фаза Ініціація.
1) Отримання та аналіз ідеї проекту.
Першим кроком є отримання ідеї проекту від замовника. Після чого, проводиться детальний аналіз її реалістичності.
Якщо ідея дуже "сира", незрозуміла і дуже мало інформації по тому, що хоче зацікавлена сторона, то роблять додатковий дзвінок для збору вимог.
Проектним менеджерам початківцям, швидше за все, не довірять опрацювувати ідею проекту самостійно, її обробить ваш керівник/ментор. Ви або повністю пропустите цей крок або ж вас залучать на мінімальну допомогу, що ви вчилися.
1.1. Короткий проект. В залежності від тривалості проекту (3 місяці чи 3 роки) аналіз ідеї буде різним. Чим коротший проект, тим менше часу необхідно для оброблення початкової ідеї.
Якщо проект короткотривалий (тижні, декілька місяців), то ваш керівник/ментор разом з технічним спеціалістом (при умові що вони мають достатній досвід) самостійно оброблять цю ідею, сформують попередні ризики та бачення проекту.
1.2. Довготривалий проект. Якщо проект скажімо 6 міс та більше, тоді етап аналізу буде більш об'ємним та детальним. Даний крок ще називають discovery фаза проекту. Головна мета цієї фази: проаналізувати ідею з точки зору ринку, зробити аналіз конкурентів та оцінити їх. Таке глибоке дослідження, допоможе визначити доцільність реалізації проекту. Цим кроком може займатися бізнес аналітик, проектний менеджер з достатнім рівнем досвіду або ж технічний спеціаліст.
В даному прикладі, проджект початківець буде допомагати, якщо його залучать до цього кроку, або ж повністю його пропустить. Його залучать на проект, вже після того, коли ідея буде визнана, як реалістичня та затверджена замовником.
2) Визначення високорівневих цілей проекту.
Даний крок може бути послідовним та йти одразу після першого кроку, а може виконуватися паралельно з першим.
На цьому кроці необхідно сформулювати чіткі цілі проекту та визначити критерії його успіху. Тобто яким чином команда поміряє, що проект завершився успішно та всі цілі досягнуті.
Однією з технік для визначення цілей, є техніка SMART
S - Specific - Конкретна
M - Measurable - Вимірна
A - Achievable - Досяжна
R - Relevant - Релевантна
T - Time-bound - Обмежена у часі
Тобто, ціль має бути конкретною; вимірною, щоб можна було оцінити; досяжною; релевантною - тобто відноситься до проекту; та обмеженою у часі.
Наприклад,
Вимоги проекту: мобільний додаток маю дозволяти користувачам переглядати меню ресторанів, додавати страви до кошика, оформляти замовлення та відстежувати його статус.
Ціль: досягти рейтингу 4.5 зірок в App Store та Google Play протягом 6 місяців після запуску.
S - Specific - Конкретна - Що зробити? - Досягти рейтингу 4.5 зірок в App Store та Google Play протягом 6 місяців після запуску.
M - Measurable - Вимірна - Як поміряти? - Рейтинг 4.5 зірок
A - Achievable - Досяжна - Чи воно реально? - Так, оскільки люди зазвичай оцінюють додаток
R - Relevant - Релевантна - Чи відноситься до проекту, частини проекту? - Так
T - Time-bound - Обмежена у часі - Який час? - 6 місяців після запуску.
3) Визначення всіх необхідних ресурсів.
На цьому етапі проводиться оцінка ресурсів, необхідних для реалізації проекту.
Це включає:
3.1. Визначення людських ресурсів, а саме - хто вам потрібен? Необхідно оцінити, скільки вам потрібно розробників, якого рівня розробники (джуніор, мідл, сіньйор), який їх технологійний стек; скільки QA інженерів; якого рівня дизанер вам потрібен і так далі.
Якщо таких спеціалістів в компанії немає, тоді робиться заявка в HR відділ, для відкриття вакансії.
3.2. Визначення матеріальних ресурсів. Мається на увазі, що вам потрібно для досягнення цілей проекту: можливо необхідно купити більш потужний сервер або додаткові девайси для вашого QA.
4) Попередня оцінка проектних вимог.
Є різні методики попередньої оцінки, які використовують на цьому етапі
4.1. Еспертна оцінка. Цей метод полягає у зверненні до експертів, які мають досвід у реалізації схожих проектів, та отриманні їхньої думки щодо термінів, вартості та необхідних ресурсів.
4.2. Оцінка за аналогами. Цей метод грунтується на порівнянні поточного проекту зі схожими проектами, які були виконані раніше. На основі цього порівняння можна зробити висновки про очікувані терміни, вартість та ресурси.
У першому на другому випадких, ви організовуєте мітинги з технічними спеціалістами, щоб вони вам допомогли.
4.3. Оцінка зверху вниз (top-down estimation). Цей метод передбачає розбиття проекту на більш дрібні блоки (WBS) та їх оцінка.
Після попередньо підготовленої WBS, залучіть технічного експерта (команду) для оцінювання.
5) Розробка та затвердження статуту проекту.
Статут проекту (project charter) - це документ, який формалізує всю інформацію яка була отримана на попередніх кроках.
Cтатут включає назву проекту, цілі, обсяг, календарний план, бюджет, відповідальних осіб та інші важливі відомості. Мета цього документу: зібрати докупи все, що ви отримали на попередніх кроках і затвердити документ у замовника проекта.
Після успішного затверджує статуту, проект можна розпочинати.
Більше корисної інформації тут
Ще немає коментарів