Баскетбольний тренер Філ Джексон казав: "Сила команди - це кожен її учасник. А сила кожного учасника - його команда". Ця цитата чітко описує важливість командної роботи та ролей, які відіграють члени команди для досягнення спільної мети.
КОМАНДА - це група людей, які об'єднані спільною метою, взаємодоповнюють один одного та працюють разом для її досягнення. Команду ви, менеджер, збираєте на стадії планування проекту - дивіться тут.
АТРИБУТИ ДЛЯ ВИЗНАЧЕННЯ КОМАНДИ:
- Спільна мета: члени команди розуміють, чого вони хочуть досягти, і поділяють цю мету.
- Взаємодоповнення: члени команди мають різні навички та досвід, які доповнюють один одного.
- Відповідальність: члени команди відповідають за результат роботи як особисто, так і колективно.
- Лідер: команда має чітко вираженого лідера, який координує роботу та направляє команду до мети.
ОПТИМАЛЬНА КІЛЬКІСТЬ УЧАСНИКІВ:
Загальні дослідження кажуть, що оптимальна кількість учасників команди становить від 5 до 7 осіб. За такого складу команда буде працювати найпродуктивніше. Те саме можна знайти у книзі Scrum: навчись робити вдвічі більше за менший час
В інтернеті можна знайти масу інформації про те, як можна розподілити ролі всередині команди. В статті хочу підсвітити розподілення ролей, які виділив британський професор Реймонд Белбін. Він каже, що людей можна згрупувати на 8 командних ролей, наявність яких сприяє досягненню найвищих результатів:
Отже, погнали 👇
1) Генератор ідей:
- Креативний, з багатою фантазією.
- Володіє нестандартним поглядом на речі.
- Створює нові можливості.
- Складно приймає рішення.
- Не думає про відповідальність та ресурси.
2) Дослідник ресурсів:
- Комунікабельний, енергійний, прагне до роботи.
- Розвиває контакти, аналізує можливості та ресурси.
- Може бути занадто оптимістичним.
- Швидко втрачає інтерес до роботи.
3) Координатор:
- Виконавчий орган команди.
- Керує процесом виконання завдань та прийняття рішень.
- Визначає загальні цілі та делегує повноваження.
- Може потрапляти під вплив інших людей.
- Делегує занадто багато повноважень.
4) Контролер:
- Сумлінно ставиться до роботи.
- Стежить за виконанням завдань і термінами.
- Шукає помилки.
- Схильний до тривоги та неспокою.
- Не делегує повноваження.
- Прискіпливий по відношенню до інших членів команди.
5) Аналітик:
- Займається докладним аналізом і критикою ідей.
- Проникливий, здатний до стратегічного мислення.
- Не мотивує інших людей до дій.
6) Спеціаліст:
- Володіє рідкісними знаннями та навичками.
- Самостійний, щирий.
- Вузька спеціалізація.
- Не бачить загальної картини.
7) Мотиватор:
- Піклується про дружню атмосферу.
- Вміє вислухати, заспокоїти, запобігти конфліктам.
- Мотивує інших на діяльність.
- Нерішучий в кризових ситуаціях.
- Легко піддається впливу інших.
8) Реалізатор:
- Організований, відповідальний, дисциплінований.
- Втілює теоретичні ідеї в реальність.
- Не гнучкий.
- Складно адаптується до змін.
- Повільно реагує на нові можливості.
Треба заважити, що один член команди може виконувати кілька ролей. Модель Белбіна можна використовувати для планування та проектування команди, а також підбору її членів.
Чим більша наявність правильних ролей в команді, тим більші шанси на успіх цієї команди при досягнені цілей.
Додатково про команду:
Ролі в IT-команді. Гайд для проектних менеджерів новачків
Що таке зворотій зв'язок та як його надавати співробітникам
Проведення 1-on-1 це суперсила проектного менеджера?! Головні принципи проведення зустрічей
Етапи формування команди. Роль проектного менеджера на кожному етапі
Ще немає коментарів