Фахівці в IT-команді. Гайд для проектних менеджерів новачків

Фахівці в IT-команді. Гайд для проектних менеджерів новачків
3 хв. читання

Стаття для проджектів новачків або тих, хто тільки планує приєднатися до сфери.

Як менеджер проекту, ви будете взаємодіяти з різними спеціалістами. Знання їхніх ролей та обов'язків допоможе ефективно керувати проектом і забезпечити його успішне завершення.

 

РОЗГЛЯНЕМО ОСНОВНИХ ФАХІВЦІВ, З ЯКИМИ ВИ, проектний менеджер, БУДЕТЕ ЩОДЕННО ВЗАЄМОДІЯТИ

 

1) Бізнес-аналітик - це фахівець, який вивчає бізнес-процеси компанії з метою їх оптимізації та покращення. Аналітики працюють над тим, щоб зрозуміти, як побудовані процеси в певній компанії, які є проблеми та що можна покращити. Вони вивчають потребу клієнтів та ринку, формулюють вимоги до програмного забезпечення та займаються підготовкою рекомендацій щодо розробки нових продуктів. Бізнес-аналітик це перша особа, яка забезпечить вас проектними вимогами.

За вимогами бізнес-аналітика створюється дизайн майбутнього продукту, наприклад веб-сайту.

 

2) Дизайнер відповідає за розробку користувацького інтерфейсу. Головна мета дизайнера - це створення "візуальної картинки" (інтерфейсу продукту), яка б задовольнила вимоги замовника продукту, користувачів та ринок. 

Дизайнер створює дизайн, як буде виглядати веб-сайт, спираючись на інформацію від бізнес-аналітика.

 

3) Розробник програмного забезпечення - займається розробкою, а саме: створенням комп'ютерних програм, аплікацій та систем, які відповідають вимогам клієнтів або потребам користувачів.

Розробників можна розділити на дві групи: Front-end розробник (фронт-енд) - це спеціаліст, який розробляє те, що користувач бачить на сторінці. Та back-end (бек-енд) - спеціаліст розробляє те, що відбувається за лаштунками веб-сайту, забезпечує функціональність та логіку ПО. Розробники які вміють розроблювати фронт-енд та бек-енд називають full-stack (фул-стек) розробниками.

За дизайном, який створив дизайнер розробники розроблюють веб-сайт.

 

4) Iнженер з забезпечення якості (QA, quality assurance engineer) - це спеціаліст, який виявляє помилки та недоліки в програмному забезпеченні та несе відповідальність за те, щоб кінцевий продукт відповідав необхідним стандартам якості, які б задовольнили потреби користувачів. 

QA-інженери можуть бути мануальними або автоматизованими. Мануальний QA-інженер виконує тестування програмного забезпечення вручну, тобто дивиться на дизайн або вимоги та порівнює з тим що розроблено. Автоматизований інженер розробляє тестові скрипти, при запуску яких тестування автоматично робить програма.

Розроблена частина функціоналу, вищезгаданого веб-сайту, потрапляє до QA-інженера, який перевіряє даний функціонал на якість та відповідність до вимог.

 

5) DevOps інженер (Dev - development, Ops - operation) - це спеціаліст, який поєднує розробку програмного забезпечення з операційними аспектами його розгортання та експлуатації. Девопси автоматизують та оптимізують процеси розробки, тестування, розгортання, моніторингу та підтримки програмного забезпечення. 

Девопс це помічник розробника, інженера та проджект менеджера. Часто обов'язки девопсів можуть брати на себе технічні ліди.

 

6) HR або IT-рекрутер - це спеціаліст, який займається пошуком та відбором кандидатів на різні посади. Основним завданням рекрутера є залучення і найм найкращих кандидатів, які відповідають потребам компанії та вимогам конкретної вакансії. 

Людина, яка знайшла резюме, всіх вищеописаних спеціалістів, та провела першу співбесіду з ними.

 

7) Менеджер з продажу (sales manager, сейлз) відповідає за продаж технічних рішень та послуг, що пропонує компанія. Головні задачі сейлза: пошук потенційних клієнтів, переговори з ними, укладання угод, продаж продукту та підтримка клієнтів. 

Ці спеціалісти знаходять ваших потенційних клієнтів, без них, у всієї вищеописаної команди не було б роботи.

 

Успіх IT-проекту залежить від злагодженої роботи всієї команди, в якій кожен спеціаліст виконує свою важливу роль. Менеджер проекту повинен розуміти, хто чим займається, щоб ефективно взаємодіяти з членами команди та забезпечити успішне завершення проекту.

 

Додатково:

Командні ролі, як ключ до успішного проекту?!

Що таке зворотій зв'язок та як його надавати співробітникам

Проведення 1-on-1 це суперсила проектного менеджера?! Головні принципи проведення зустрічей

Етапи формування команди. Роль проектного менеджера на кожному етапі

 

 

Помітили помилку? Повідомте автору, для цього достатньо виділити текст з помилкою та натиснути Ctrl+Enter
Tatiana 934
Приєднався: 1 рік тому
Коментарі (0)

    Ще немає коментарів

Щоб залишити коментар необхідно авторизуватися.

Вхід