Демо зустріч (Demo meeeting) - це важлива подія для будь-якого IT-проекту. На ній команда розробки представляє замовнику готовий функціонал, щоб отримати відгук та затвердження. Зазвичай зустріч проводить тім-лід, будь-який відповідальний за процес розробки спеціаліст або проектний менеджер.
Практика показує, що для технічних спеціалістів, проводити будь-які мітинги буває важче, ніж писати код. Це пов'язано з тим, що технічні спеціалісти часто не мають досвіду в проведенні публічних виступів, а також можуть відчувати труднощі в поясненні складного технічного матеріалу нетехнічним людям.
Хто як не проектний менеджер може допомогти технічним спеціалістам у підготовці?!
ПІДГОТОВКА ДО ДЕМО
1. Визначте мету зустрічі. Чого ви хочете досягти, яка мета? Під метою може бути наступне: отримання фідбека від замовника, узгодження подальшого плану дій, або ж затвердження готового функціоналу для подальшого використання.
2. Зробіть план зустрічі. Що ви будете обговорювати/показувати та у якій послідовності. Для цього зробіть changelog.
Changelog — це документ, який містить список змін, внесених до продукту в певний період часу. Changelog корисний тим, що він дозволяє швидко ознайомитися з новими фічами, завершеними задачами чи функціоналом.
3. Підготуйте всі матеріали для демонстрації. До матеріалів можна віднести: roadmap, прототипи, або робоча версія продукту.
4. Підготуйте відповіді на можливі запитання замовника.
ПРОВЕДЕННЯ ДЕМО
1. Опишіть перелік робіт, які були заплановані на спринт по якому ви проводите демо, скористайтеся chanhelog-ом. Проговоріть, які спеціалісти виконували цю роботу. Закінчить пункт словами, які плавно підготують учасників мітингу перейти від теорії до практики, тобто до демонстрації функціоналу.
2. Покажіть все, що було виконано командою за спринт. Не поспішайте, показуйте функціонал покроково, пояснюючи, як він працює. Зупиняйтеся по ходу демонстрації, якщо у когось з учасників виникають запитання. Уважно слухайте та відповідайте, паралельно демонструючи функціонал, якщо це актуально спираючись на задане питання.
3. Підсумуйте зустріч, зіставляючи запланований скоуп робіт з виконаним. Запитайте про зворотний зв'язок замовника і обговоріть, як можна внести зміни до продукту на основі цього зворотного зв'язку.
ДОДАТКОВІ ПРАВИЛА
- Старайтесь не передавати слова без підкріпленої інформації візуально. Якщо говорите про терміни чи періоди, краще за все демонструвати роадмапу. Коли ви розказуєте про готовий функціонал, демонструйте його на екрані. Візуальна інформація сприймається та засвоюється краще.
- Все що ви б не робили протягом демо мітингу повинно супроводжуватися словами. Навіть якщо ви просто заповнюєте форму збору інформації, озвучуйте все, що відбувається. Таким чином ви не тільки утримуєте увагу клієнта, але й демонструєте ваш професіоналізм.
- Підготуйтеся до можливих питань замовника. Спробуйте передбачити, які запитання може поставити замовник, і підготуйте відповіді на них. Це допоможе вам виглядати більш впевнено та професійно під час зустрічі.
- Будьте готові до того, що зустріч може піти не за планом. Не хвилюйтеся, якщо замовник захоче обговорити щось, що не було заплановано на зустрічі. Будьте готові до імпровізації та відповідайте на запитання замовника в найкоротші терміни.
АНГЛІЙСЬКІ ФРАЗИ ДЛЯ ВИКОРИСТАННЯ
На початку презентації:
Let me proceed with the first feature - Дозвольте перейти до першої фічі.
Let’s take/have a look at the first feature. Here is how it functions - Розгляньмо першу фічу. Ось як це працює.
To begin with/To start with - Для початку.
Перехід до наступної фічі/функціоналу:
Let’s move on to the next feature. Let me show you how it works - Перейдемо до наступної фічі. Дозвольте показати, як це працює.
In addition, we have developed the following functionality. This is how it works - Крім того, ми розробили такий функціонал. Ось як це працює.
I will proceed with the next feature. Now I am going to illustrate how it works - Я перейду до наступної фічі. Зараз я покажу, як це працює.
Завершення демо:
Let’s recap/Let's summarize - Підсумуймо.
Let me sum up the main features - Дозвольте підбити підсумок основних фічей.
Перехід до запитань:
I am ready to answer any questions - Я готовий відповісти на будь-які запитання.
If you have got any questions, feel free to ask - Якщо виникли запитання, не соромтеся їх ставити.
Thank you for your attention. Feel free to ask questions - Дякую за увагу. Ставте запитання.
Якщо не знаєте відповіді, використовуйте фрази:
It’s a great question! Thank you. We will consult with the team and get back to you with an answer - Це чудове запитання! Дякую. МИ з командою проконсультуємося і я повернуся до вас з відповіддю.
Good question! Right now, I can’t give an answer, because it requires some research. I willl send you the answer by email tomorrow – Хороше запитання! Наразі я не в змозі дати відповідь, тому що це потрібно дослідити. Я надішлю вам відповідь поштою завтра.
I can answer right know, I need to double-check and I get in touch with you later. – Я не можу дати відповідь зараз, потрібно це ще раз перевірити і я зв’яжуся з вами пізніше.
Демо-зустріч - це не просто формальна процедура. Це можливість для команди розробники та замовника побудувати гарні відносини для ефективної роботи над створенням крутого продукту.
Додатково про Agile:
Agile словник - основні терміни, які повинен знати проектний менеджер
Головні поняття філософії Agile. Підготовка до інтерв'ю
Популярні Agile методології. Підготовка проектного менеджера до співбесіди
Ще немає коментарів