Sprint planning (планування спринту) – це зустріч, яка проводиться перед кожною ітерацією, щоб визначити мету ітерації та розробити план її досягнення.
У статті розглянемо правила яким чином відбувається spring planning у scrum.
Якщо ви використовуєте scram-ban, scrum-light чи будь-який інший agile процес, тоді скоріше за все, дані правила на вашому проекті виконується наполовину, або не виконуються.
У статті розглядаємо те як це має бути, коли проект ведеться повністю по scrum.
ДЛЯ ЧОГО ПОТРІБНА ЗУСТРІЧ
Важливість даної зустрічі полягає в тому, що spring planning надає кожному члену команди чітке розуміння його завдань, детальний план до виконання цих завдань, та конкретні терміни. Тобто, наприкінці зустрічі кожний учасник команди розуміє, що йому необхідно зробити протягом спринта та в які терміни вкластися.
КЛЮЧОВІ УЧАСНИКИ
- Product owner (власник продукту) – це особа, яка керує підготовкою до sprint planning, включаючи уточнення та визначення пріоритетів для беклогу. Також власник продукту визначає мету спринту (навіщо команда проводить спринт) та формує план спринту.
- Scrum master – особа, яка планує та організовує зустріч. Скрам майстер розподіляє завдання між членами команди, стежить за тим, щоб ніхто не брав на себе надмірну відповідальність та підводить підсумки даної зустрічі.
- Scrum team (скрам команда) – це всі люди, які залучені до процесу розробки, і саме вони працюють над досягненням мети.
Під час зустрічі команда ознайомлюється з метою спринту, допомагає оцінити беклог та розподіляє завдання між собою.
ПІДГОТОВКА ДО ЗУСТРІЧІ
- Перегляньте останній спринт для того, щоб визначити чи залишились незавершені задачі.
- Перегляньте проект в цілому та згадайте до якої цілі ви крокуєте та чи вибрані задачі на поточний спринт приведуть вас до цієї цілі. Власник продукту може з цим допомогти.
- Перегляньте чи є сформований беклог, чи прописані юзер сторіси під той об'єм роботи який планується включати в спринт.
ТРИВАЛІСТЬ ЗУСТРІЧІ
Тривалість спринту зазвичай становить від 2 до 4 тижнів. Ідеальна довжина залежить від: розміру команди розробників, складності проекту та тривалості спринту. Існує таке правило: кількість годин, необхідних для планування спринту, у два рази перевищує кількість тижнів у спринті.
Для орієнтиру:
• Однотижневий спринт - 2 години
• Двотижневий спринт - 4 години
• Спринт довжиною 1 місяць - 8 годин
ЯК ПРОВЕСТИ ЗУСТРІЧ
- Визначте ціль спринта, що ви з командою повинні в результаті досягти.
- Визначте тривалість спринта на основі аналізу попередніх спринтів або власного досвіду.
- Перемістіть завдання з продуктового беклогу спринт беклог.
Продуктовий беклог це всі завдання які необхідно виконати, для того щоб завершити проект. Спринт беклог - це завдання на конкретний спринт.
- Визначіть критерії готовності (DoD) завдань, щоб усунути конфлікти в майбутньому і дати більше прозорість процесу.
DoD (definition of done) - це список пунктів, за якими можна вважати що задача виконана. Наприклад: задача виконана відповідно до дизайну, критерії прийомки задачі (acceptance criteria) виконані, можливо навіть замовник має перевірити та підтвердити, що задача готова. Ви з командою (замовником) на початку роботи над проектом маєте самі визначити, що для вас буде критеріями готовності задачі і застосовувати ці критерії до всіх завдань.
- Проговоріть з командою кожну окрему задачу, для того щоб переконатися що кожний член команди розуміє, що має бути виконане в рамках цієї задачі.
- Оцініть з командою завдання в сторі поінтах (story point) або годинах.
- Проговоріть з командою завдання повязані з рефакторингом, додатковим тестування/автоматизацією, виправлення багів, тощо. Створіть ці задачі, додайте їх в беклог та закладіть необхідний час у ваш спринт.
- Якщо є задачі по яких не до кінця відомі умови, то створіть задачу research чи investigation і теж додайте її до спринта.
- Назначте відповідальних осіб за кожне завдання.
- Визначіть всі можливі ризики.
Підсумовуючи, планування спринту – це важливий процес, який допомагає команді чітко окреслити свої цілі, розробити план дій та ефективно розподілити завдання. Дотримуючись правил scrum, ви можете значно підвищити шанси на успішне завершення спринту.
Додатково про Agile
Agile словник - основні терміни, які повинен знати проектний менеджер
Scrum - найпопулярніша методологія Agile. Scrum термінологія для початківців
Нульовий спринт в Agile. Покроковий гайд для PM-початківців
Популярні Agile методології. Підготовка проектного менеджера до співбесіди
Посібник зі скраму можна скачати тут
Ще немає коментарів