Погані менеджерські звички можуть не лише нашкодити своїм командам, але й вплинути на загальний успіх проекту. Вони призводять до демотивації, затримок, перевищень бюджету та, зрештою, до провалу.
У цій статті ми розглянемо поширені помилки, які роблять менеджери і що з цим робити.
1. Мікроменеджмент.
Проблема: менеджери не довіряють своїм командам через невпевненість у собі. Їхнім способом контролю над проектом стає мікроменеджмент, коли вони намагаються контролювати кожну деталь роботи. Хоча мікроменеджмент може іноді бути корисним, він не повинен стати основою вашого стилю керівництва.
Що робити:
- Зосередитися на створенні довіри в команді.
- Розвивати здатність делегувати завдання.
- Навчитися розуміти, коли мікроменеджмент є виправданим, а коли краще дозволити команді працювати самостійно.
2. Нездатність до делегування
Проблема: менеджери намагаються виконати все самостійно, що призводить до перевантаження та неефективності. Вони не розуміють, що делегування відповідальності це один із ключових елементів успішного управління проектами.
Що робити:
- Створити план завдань, які можна делегувати.
- Призначити хто виконає кожне завдання.
- Надати людям чіткі інструкції, та обовязкого сказати, який результат очікуєте
- Прийняти факт, що інші можуть виконати роботу не гірше, ніж ви.
3. Нездатність до розвитку команди
Проблема: менеджери не інвестують у розвиток своїх людей. Вони не надають можливостей для навчання та зростання, що призводить до застою та демотивації.
Що робити:
- Розробити план розвитку команди
- Визначити необхідні навички та знання які необхідні кожному члену команди
- Створити можливості для їх розвитку
- Регулярно надавати зворотній зв'язок
- Створювати умови для люди можуть обмінюватися знаннями
- Заохочувати читання літератури, відвідування тренінгів
4. Нездатність до визнання досягнень
Проблема: менеджери не визнають досягнення своїх співробітників, що призводить до демотивації та незадоволеності. Вони можуть намагатися привласнити заслуги команди собі або применшити досягнення інших.
Що робити:
- Регулярно дякувати своїм співробітникам за їх роботу.
- Визнавати досягнення співробітників.
- Створювати культуру де успіхи визначаються.
- Нагороджувати за хорошу роботу.
- Показувати людям що ви їх цінуєте.
5. Нездатність до найму талановитих людей
Проблема: менеджери бояться наймати розумних людей, щоб не відчувати конкуренції в команді. Вони прагнуть залишатися найрозумнішими, що призводить до недостатнього рівня компетенцій у команді.
Що робити:
- Створити чіткий опис посадових обов'язків.
- Ретельно проводити співбесіди.
- Звертати увагу на потенціал розвитку людей.
- Навчитися не боятися брати на роботу розумних людей.
6. Звинувачення інших
Проблема: звинувачення інших у власних невдачах. Менеджери прикривають свої тили, перекладаючи відповідальність на інших, або звинувачують інших, щоб підвищити власну значимість.
Що робити:
- Брати на себе відповідальність за свої рішення та дії.
- Налагодити культуру відкритості.
- Заохочувати командну роботу.
7. Нехтування емоційним інтелектом
Проблема: менеджери не розуміють емоцій своїх підлеглих та не вміють співпереживати. Це призводить до конфліктів, плинності кадрів та загальної демотивації.
Що робити:
- Розвивати емоційний інтелект.
- Створювати атмосферу довіри та підтримки.
- Реагувати на проблеми вчасно.
- Навчитися на досвіді та враховувати зворотний зв'язок.
Погані звички можуть серйозно нашкодити не лише окремим командам, але й загальному успіху бізнесу. Вони призводять до демотивації співробітників, зниження ефективності роботи та втрати цінних ресурсів. Усвідомлення цих помилок та робота над їх уникненням - це крок до більш ефективного управління та розвитку здорової корпоративної культури.
Незалежно від того, якою командою ви керуєте, відповідальне лідерство, вміння визнавати досягнення, розвивати талант та підтримувати емоційний інтелект є критично важливими для досягнення успіху.
Якщо ви знайшли погану звичку у себе, то не треба цього боятися. Треба визнати, що вона є (ніхто ж не ідеальний), подивитись цій звичці в очі і просто скласти план дій, щоб це змінити. Все просто, треба лише діяти!
Більше схожих статтей:
Затребуваний менеджер IT-проектів майбутнього: хто він та як ним стати?
Як підвищити продуктивність проджект-менеджера.
10 книг, які допоможуть розвинути менеджерські навички
Ще немає коментарів